CASE
Ja, det har verkligen varit ett annorlunda år. I januari var jag på kontoret för första gången och träffade alla. Jag möttes av ett kontor fullt liv och rörelse och människor som gav mig ett varmt välkomnande. Jag tillträdde sedan som VD i maj och då var kontoret inte lika fullt…, men välkomnandet lika varmt via digitala plattformar istället. Både kollegor och kunder har visat ett stort intresse av att vi ska lära känna varandra och jag känner verkligen att för mig är det här “the place to be”.
Det är helt klart lojaliteten hos alla medarbetare som har överraskat mig mest. Alla har ett enormt engagemang för vår affär och den tjänst vi levererar till våra kunder. Man vill verkligen jobba tillsammans för att allt ska bli rätt och vi kan leva upp till våra kunders förväntningar. Den lojaliteten imponerar på mig!
Vi har genomfört flera stora initiativ som jag är stolt över och som ni har kunnat läsa om i våra nyhetsbrev under året. Vi har outsourcat vår fakturahantering, vi har startat upp vårt stora projekt för att modernisera vårt IT-stöd och vi har lanserat en ny hemsida för att nämna några exempel. Det jag är minst lika stolt över är den löpande leveransen. Den som inte får så mycket uppmärksamhet, utan som man förväntar sig bara ska fungera. Att vi lyckats hålla kvalitet och leverans på topp, trots stora förändringar, det tycker jag är värt att sätta ljuset på när vi blickar tillbaka på vad vi har åstadkommit i år.
Vi har precis arbetat igenom affärsplanen för 2021 och jag vill lyfta fram tre strategiskt viktiga områden. Första området är tillväxt – jag brinner verkligen för att nå ut till fler företag som jag vet skulle ha nytta av våra tjänster. Det andra området är vår fortsatta satsning på ett moderniserat IT-stöd. Och sist, men absolut inte minst vill jag göra allt jag kan för att FörsäkringsGirot ska fortsätta vara “the place to be” för alla oss som jobbar här.
Våra förstudier vid implementering visar att 1 av 5 är felförsäkrad. Det kan ha stora konsekvenser.
I över 25 år har vi säkerställt att våra kunder ger sina anställda rätt tjänstepension.
Vi hjälper fler än 800 kundföretag med försäkringsadministration.
Varje år administrerar vi tjänste-pensioner för fler än 300 000 tjänstemän och arbetare.
Personuppgifter på FörsäkringsGirot
När du använder vår webbplats behandlar vi (FörsäkringsGirot Sverige AB) och våra samarbetspartners (Google och Leadfeeder) data (cookies, IP-adresser och andra nätidentifierare) för att analysera hur vår webbplats används och för att tillhandahålla dig individanpassad marknadsföring. Behandlingen innebär att det skapas personliga profiler och att personuppgifter delas med våra samarbetspartners. Läs mer om denna personuppgiftsbehandling i vår Integritets- och Cookiepolicy.
Genom att klicka på ”Jag samtycker” samtycker du till denna personuppgiftsbehandling. Du samtycker även till att våra samarbetspartners kan komma att behandla dina personuppgifter i tredje länder som inte har en adekvat skyddsnivå för personuppgifter, som till exempel USA. I sådana fall kan myndigheter i tredjeländer komma att få åtkomst till dina personuppgifter.
Du kan återkalla ditt via 'Inställningar'.
Vi använder även cookies och liknande teknologier för att tillhandahålla webbplatsens funktioner, upprätthålla webbplatsens säkerhet och optimera webbplatsens prestanda. Läs mer om denna personuppgiftsbehandling i vår Integritets- och Cookiepolicy.