Är du intresserad av att arbeta på FörsäkringsGirot?

Att förenkla är vår drivkraft

Vi är 65 kompetenta och engagerade personer som drivs av att förenkla vardagen för våra kunder. FörsäkringsGirot erbjuder arbetsgivare tjänster och lösningar som stöttar dem i hanteringen av de anställdas pensioner och försäkringar. Som marknadsledande i branschen står vi inför en spännande utveckling där vi ytterligare skall expandera vår affär mot arbetsgivarna samtidigt som vi öppnar upp för nya lösningar mot försäkrings- och pensionsbranschen. Om det inte finns några utannonserade tjänster är du välkommen med en intresseanmälan.

Skicka in din intresseanmälan med cv, personligt brev och kontaktuppgifter till
info@fgirot.se

Säljare med teamledaransvar

Gillar du både att sälja, nätverka och att leda? Ser du potentialen i medarbetaren och har en coachande och trygg ledarstil? Då är du kanske vår nya stjärna som levererar mervärde både internt och till våra kunder i form av pensionsadministrationslösningar.

Vi har 25 års erfarenhet och vi är stolta över att ha fler än 800 nöjda kunder med över 250 000 medarbetare där vi säkerställer att tjänstepensionen blir rätt. FörsäkringsGirot hjälper arbetsgivare som vill vara trygga med att de anställda är rätt försäkrade genom att erbjuda en kvalitetssäkrad pensionshantering och en oberoende samarbetspartner.

Om tjänsten
Som säljare med teamledaransvar för försäljningsorganisationen på FörsäkringsGirot kommer du att leda och utveckla ett team på 6 personer samtidigt som du är operativ som säljare och hjälper stora arbetsgivare att lösa utmaningarna som är kopplade till pensionshantering. Du får möjlighet att jobba långsiktigt med både nya och befintliga kunder. I din roll blir du även delaktig i att utveckla företaget till en ny position med nya tjänster och koncept för en mer automatiserad samt digitaliserad hantering av pensioner hos arbetsgivare och försäkringsbolag.

Läs mer...

I rollen ingår att:

  • Leda och motivera ett team bestående av säljare och en marknads/kommunikationsansvarig
  • Ansvara för försäljningsavdelningens budget och resultat
  • Bygga upp nya försäljningskanaler för att tillse att uppsatta mål nås
  • Utveckla försäljningsorganisationen i linje med marknadsutveckling
  • Paketera och prissätta nya tjänster och funktioner
  • Genomföra marknadsaktiviteter tillsammans med marknadsansvarig
  • Sälja administrativa tjänster inom pensionsadministration till arbetsgivare som vill att deras anställda ska få rätt pensioner. Dina kontaktpersoner hos arbetsgivarna kommer främst att vara HR-chef, Ekonomichef, Compensation & Benefit manager samt Lönechef.
  • Vara kundansvarig för ett antal kundföretag och aktivt arbeta för att dessa kunder får överenskommen leverans och är nöjda med oss.

Vi söker dig som
Har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning inom pensionsområdet. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har erfarenhet av komplex försäljning till stora bolag.
Du har även erfarenhet av att sätta upp en tjänsteportfölj och ta fram prismodeller. Vi vill att du har några års erfarenhet som uppskattad ledare i en säljorganisation och trivs med ledarrollen.
Önskvärd utbildningsnivå är Universitet, alternativt eftergymnasial utbildning inom försäljning.

Som person är du
För att lyckas i rollen och trivas hos oss tror vi att samarbete och en serviceinriktad inställning både inom organisationen och utåt gentemot våra kunder motiverar dig. Du har lätt att anpassa dig till olika situationer, människor och har fokus på det gemensamma målet. Att ta initiativ i sociala sammanhang och skapa relationer är naturligt för dig. Du gillar att ha struktur i ditt arbete och planerar din tid och tar ägandeskap för att alltid slutföra det som påbörjats. Vi tror att du tycker det är kul att jobba mot mål och strävar alltid efter ett gott resultat.

Vi söker dig som är van vid att leda personal på ett tydligt och motiverande sätt. Rollen kräver en trygg person med coachande ledarstil som har ett engagemang som lätt smittar av sig till teamet.
För att trivas hos oss känner du säkert igen dig i våra värdeord: Tillsammans, Proaktiva och Professionella.

Så söker du
Ta tillfället och sök tjänsten redan idag, dock senast den 2 juni! Vi går igenom ansökningarna löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdatum. Bifoga gärna ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Ulrika Petré HR, 0708-123333, ulrika.petre@fgirot.se eller Per-Erik Gullnäs VD, 070-669 42 31, per-erik.gullnas@fgirot.se
Välkommen med din ansökan!

Säljare av pensionsadministration till stora företag

Vill du vara vårt ansikte utåt och sälja marknadens smartaste pensionsadministrationslösningar? Vill du leverera mervärde till våra kunder och vara en del i att vi utvecklas, växer och förbättras?

Vi har 25 års erfarenhet och vi är stolta över att ha fler än 800 nöjda kunder med över 250 000 medarbetare där vi säkerställer att tjänstepensionen blir rätt. FörsäkringsGirot hjälper arbetsgivare som vill vara trygga med att de anställda är rätt försäkrade genom att erbjuda en kvalitetssäkrad pensionshantering och en oberoende samarbetspartner.

Om tjänsten

Som säljare på FörsäkringsGirot blir du vårt ansikte utåt och den som hjälper arbetsgivare att lösa utmaningarna som är kopplade till pensionshantering. Du får möjlighet att jobba långsiktigt med både nya och befintliga kunder. I din roll blir du även delaktig i att utveckla företaget till en ny position med nya tjänster och koncept för en mer automatiserad samt digitaliserad hantering av pensioner hos arbetsgivare och försäkringsbolag.

Läs mer...

I rollen ingår att:

  • Sälja administrativa tjänster inom pensionsadministration till arbetsgivare som vill att deras anställda ska få rätt pensioner. Dina kontaktpersoner hos arbetsgivarna kommer främst att vara HR-chef, Ekonomichef, Compensation & Benefit manager samt Lönechef.
  • Nå uppsatta försäljningsmål och bidra till verksamheten i stort.
  • Vara kundansvarig för ett antal kundföretag och aktivt arbeta för att dessa kunder får överenskommen leverans och är nöjda med oss.
  • Bidra till utveckling av tjänster och koncept som ligger i linje med framtiden.

Vi söker dig som

Har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning inom pensionsområdet. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har erfarenhet av komplex försäljning till stora bolag.

Vi önskar att du har en utbildningsnivå motsvarande Universitet, alternativt eftergymnasial utbildning inom försäljning.

Som person är du

För att lyckas i rollen och trivas hos oss tror vi att samarbete och en serviceinriktad inställning både inom organisationen och utåt gentemot våra kunder motiverar dig. Du har lätt att anpassa dig till olika situationer, människor och har fokus på det gemensamma målet. Att ta initiativ i sociala sammanhang och skapa relationer är naturligt för dig. Du gillar att ha struktur i ditt arbete och planerar din tid och tar ägandeskap för att alltid slutföra det som påbörjats. Du tycker det är kul att jobba mot mål och strävar alltid efter ett gott resultat.

För att trivas hos oss känner du säkert igen dig i våra värdeord: Tillsammans, Proaktiva och Professionella.

Så söker du

Ta tillfället och sök tjänsten redan idag, dock senast den 2 juni! Vi går igenom ansökningarna löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdatum. Vi är glada om du även bifogar ett personligt brev till din ansökan. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Ulrika Petré HR, 0708-123333, ulrika.petre@fgirot.se eller Per-Erik Gullnäs VD, 070-669 42 31, per-erik.gullnas@fgirot.se

Välkommen med din ansökan!